عوارض لیزر موهای زائد | تانسو کلینیک

یکی از راحت ترین راه های خلاص شدن موهای زائد بدن و صورت، استفاده از لیزر می باشد. در واقع تنها روش حذف دائمی موهای زائد، لیزر می باشد. عملیات لیزر هر چقدر هم امن باشد اما مانند بسیاری از روش های درمانی و زیباسازی، احتمال بروز برخی از عوارض لیزر موهای زائد  را خواهد داشت.

عوارض لیزر

برخی از افراد با این که به شدت تمایل به لیزر موهای زائد بدن خود دارند، اما به علت نداشتن اطلاعات کافی، گمان می‌کنند که عوارض لیزر موهای زائد خطرناک می باشد.

لیزر موهای زائد بدن در طولانی مدت به طور ظاهری هیچ عوارض و خطری ندارد، اما امکان بروز برخی از عوارض سطحی و جانبی پس از انجام لیزر وجود دارد.

تابش لیزر جهت رسیدن به ریشه های مو باید از یک لایه سطحی رد شود. همانطور که می دانید پیاز مو در لایه ای به اسم درم قرار دارد، به همین علت اشعه لیزر در مسیر رسیدن به پیاز مو، به مقدار ناچیزی جذب اپیدرم می شود.

با توجه به توضیحات فوق، امکان بروز عوارض جانبی مانند سوختگی سطحی، تغییر رنگ پوست، ایجاد زخم وجود دارد.

در صورتی که افراد یک کلینیک معتبر و حرفه ای انتخاب کنند، احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد سطحی و جانبی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، به شدت پایین می‌ باشد.

مقاله مرتبط:   لیزر مو، موثرترین راه از بین بردن موهای زائد

عواملی اثر گذار بر میزان عوارض

برای آن که متوجه شویم که عوارض لیزر موهای زائد موهای زائد چه می باشد، باید بدانید که در درجه اول به خصوصیات دستگاه های لیزر و رنگ پوست افراد بستگی دارد.

احتمال بروز عوارض لیزر در افرادی که دارای پوست تیره تری می باشند بیشتر می باشد، زیرا ملانین موجود در پوست این افراد بیشتر است.

عوامل دیگری که می تواند بر میزان عوارض لیزر موهای زائد موثر باشند عبارت هستند از:

  • طول موج لیزر
  • مدت زمان تابش
  • اندازه نقطه تابش
  • استفاده نامناسب از تکنیک های خنک سازی پوست

اگر دستگاه دارای طول موج زیاد و مدت زمانی که صرف تابیدن می شود کم باشد، احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد بسیار کمتر خواهد شد.

دستگاه های لیزر به طور معمول، دارای دو نوع طول موج می باشند. بنابراین انتخاب دستگاه مناسب با رنگ پوست شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

در مجموعه تانسو کلینیک شما نگران این مسئله نخواهید بود، زیرا افراد متخصص و ماهر با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر و به روز ترین متد روز، به شما خدمات خواهند داد.

مقاله پیشنهادی: لیزر موهای زائد مردان شمال تهران


شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد بدن

ممکن است هنگام استفاده از روش های زیبایی و درمانی، به علت تغییر در ساختار بدن، عوارض جانبی رخ دهد. برخی از عوارض لیزر موهای زائد عبارت هستند از:

مقاله مرتبط:   لیزر موهای زائد مردان شمال تهران

درد، قرمزی و التهاب

از آن جایی که لیزر بدن، به ریشه های مو می تابد، امکان ایجاد واکنش هایی مانند التهاب و سرخی پوست وجود دارد. همچنین بعضی از افراد که پوست های نازک و حساسی دارند، پس از لیزر ممکن است تا چند ساعتی احساس گزگز،درد یا تورم داشته باشند.

قرمز شدن پوست و تورم به طور موقت بوده و سریعا ناپدید خواهند شد که عوارض طبیعی محسوب می شوند.

عوارض لیزر موی زائد - بروز التهاب پوستی بعد از لیزر بدن
عوارض لیزر موی زائد – بروز التهاب پوستی بعد از لیزر بدن


پوسته پوسته شدن

این عارضه از عوارض محتمل محسوب می شود و اگر مراقبت های مورد نیاز را به خوبی انجام دهید، فاقد هر گونه خطری می باشد. احتمال بروز این عارضه در درصد بسیار کمی از افراد مشاهده می شود.

تغییر در رنگ پوست

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد، می توان به تغییرات بسیار خفیف در رنگ پوست اشاره کرد. احتمال دارد پوست شخص بعد از انجام عملیات لیزر، کمی روشن تر و یا بالعکس تیره تر گردد.

هایپو پیگمنتیشن 

زمانی که رنگدانه ها کاهش پیدا می کنند یا رنگ پوست روشن تر می شود، عملیات هایپو پیگمنتشین رخ داده است. عارضه ای که موقتی بوده اما در نگاه اول برای شخص آزاردهنده می باشد.

هایپرپیگمنتیشن در اثر افزایش رنگدانه ها یا تیره شدن پوست، عارضه هایپرپیگمنتیشن به وجود می آید. این عارضه هم موقتی بوده و پس از چند مدت از بین می رود.

مقاله مرتبط:   لیزر موهای زائد زنان در شمال تهران

آسیب به چشم و سوختگی پوست

 

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد بدن آسیب به چشم و سوختگی می باشد. در واقع از نکات بسیار مهمی می باشند که حتما باید رعایت شوند تا از بروز هر گونه خسارت جبران ناپذیری جلوگیری شود.

پزشکان ماهر و متخصص مجموعه تانسو کلینیک با داشتن تجربه و دانش کافی، رعایت اصول بهداشتی و بهره گیری از به روز ترین روش های روز تخصص کافی در لیزر موهای زائد بدن را دارند.

این افراد با رعایت اصول مهم در حین عملیات لیزر و مراقبت های ویژه، رضایت بی شماری از متقاضیان خود را جلب کرده اند. این نکته را فراموش نکنید این عوارض  زمانی رخ خواهد داد که شما لیزر را به افراد غیر متخصص بسپارید.

رعایت اصول صحیح لیزر توسط مجموعه تانسو کلینیک
رعایت اصول صحیح لیزر توسط مجموعه تانسو کلینیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال رو به زیبایی تمام کن!

جشنواره پایان سال تانسو کلینیک
با

50 درصد تخفیف